- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ | ||||
ΤΜΗΜΑ | ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ | ||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Προπτυχιακό | ||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | FOOD1004 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 60 | ||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
|
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
Διαλέξεις | 4 | 5 | |||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Κατεύθυνσης | ||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | – | ||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και
ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική | ||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ
ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΝΑΙ (στην Αγγλική) | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ
ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
https://eclass.duth.gr/courses/OPE01133/ | ||||
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
· Η κατανόηση από τους φοιτητές των βασικών αρχών που διέπουν την επιστήμη της Βιοτεχνολογίας τροφίμων και παράλληλα η διευκόλυνση τη σύνδεσης με συγγενικούς κλάδους όπως είναι κυρίως Χημεία Τροφίμων.
· Παράλληλα, επιχειρείται να δοθούν οι απαραίτητες γνώσεις, ώστε ο φοιτητής να μπορεί να αποκτήσει κριτική ικανότητα σε σύγχρονα προβλήματα τα οποία αφορούν την υγεία του καταναλωτή τροφίμων, όπως η κατανάλωση γενετικά τροποποιημένων τροφίμων. |
Γενικές Ικανότητες |
§ Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
§ Προαγωγή της επαγωγικής σκέψης |
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
1. Βασικές αρχές Βιοτεχνολογίας Τροφίμων.
2. Βιοαντιδραστήρες. 3. Ζυμώσεις. 4. Καθηλωμένα/ακινητοποιημένα ένζυμα και κύτταρα (Μέρος Α). 5. Καθηλωμένα/ακινητοποιημένα ένζυμα και κύτταρα (Μέρος Β). 6. Γενετικά τροποποιημένοι μικροοργανισμοί – Εφαρμογές (Μέρος Α). 7. Γενετικά τροποποιημένοι μικροοργανισμοί – Εφαρμογές (Μέρος B). 8. Βιομετατροπές (Μέρος Α). 9. Βιομετατροπές (Μέρος B). 10. Λειτουργικά τρόφιμα. 11. Προβιοτικοί μικροοργανισμοί. 12. Καινοτόμα τρόφιμα. 13. Βιοτεχνολογία τροφίμων και περιβάλλον.
|
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Στην αίθουσα διδασκαλίας | |
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
§ Χρήση τεχνολογιών πληροφορικής (power point, video)
§ Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class |
|
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας
Εξαμήνου |
Διαλέξεις | 52 | |
Ατομικές εργασίες | 28 | |
Αυτοτελής Μελέτη | 45 | |
Σύνολο Μαθήματος
(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) |
125 |
|
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
|
Ι. Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει:
– Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής – Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας
|
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
§ ΡΟΥΚΑΣ, Τ. 2009. ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ. ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΓΙΑΧΟΥΔΗ |
Φυσικοχημεία Τροφίμων
1. ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ | ||||
ΤΜΗΜΑ | ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ | ||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Προπτυχιακό | ||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | FOOD0002 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 6ο | ||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΦΥΣΙΚΟΧΗΜΕΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ | 5 | 5 | |||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Εμβάθυνσης | ||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | – | ||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνική | ||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | OXI | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://eclass.duth.gr/courses/OPE01203/ | ||||
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Σκοπός του μαθήματος είναι η κατανόηση των φυσικοχημικών ιδιοτήτων των τροφίμων και η μελέτη της επίδραση των φυσικών και χημικών διεργασιών που εφαρμόζονται στα τρόφιμα στην συντήρηση, την ασφάλεια και την ποιότητά τους. Μελετώνται επιλεγμένα θέματα των επιστημών των τροφίμων και συνδυάζονται με εργαστηριακές ασκήσεις.
Συμπερασματικά ως κύρια μαθησιακά αποτελέσματα προκύπτουν τα εξής:
|
Γενικές Ικανότητες |
§ Αυτόνομη εργασία
§ Ομαδική εργασία § Λήψη αποφάσεων § Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών § Προαγωγή της επαγωγικής σκέψης |
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Το μάθημα της Φυσικοχημείας Τροφίμων πραγματεύεται τα παρακάτω αντικείμενα:
- Ενεργότητα νερού, σχέση του νερού με την ασφάλεια και ποιότητα τροφίμου. Κινητική αντιδράσεων τροφίμων. Εφαρμογή: εύρεση της προσδοκώμενης διάρκειας ζωής ενός τροφίμου.
- Συστήματα Διασποράς – Πηκτές – Αφροί. Γαλακτώματα και σταθερότητά τους.
- Χημική θερμοδυναμική. Ισορροπία φάσεων. Διεπιφανειακή τάση.
- Μεταπτώσεις φάσεων. Υαλώδης μετάπτωση. Κρυστάλλωση.
- Επίδραση μεταπτώσεων φάσεων στην ποιότητα των τροφίμων. Δομή τροφίμου.
- Ιξώδες. Ρεολογικές – Μηχανικές – Ιξωδοελαστικές ιδιότητες τροφίμων.
- Πορώδες. Ρόφηση. Διάχυση μικρών μορίων σε τρόφιμα. Μικροεγκλεισμός και ελεγχόμενη απελευθέρωση δραστικών ουσιών.
- Διαδικασίες αφυδάτωσης τροφίμων. Ξήρανση με κατάψυξη.
- Διαδικασίες παραγωγής και συσκευασίας τροφίμων.
- Θερμική επεξεργασία, UHT, HTST, Ασηπτική συσκευασία, Παστερίωση, Αποστείρωση.
- Νέες διαδικασίες παραγωγής τροφίμων, Εξώθηση τροφίμων.
- Διατηρησιμότητα βιταμινών σε τρόφιμα.
- Ώσμωση.
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Στην αίθουσα διδασκαλίας | |
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
§ Χρήση τεχνολογιών πληροφορικής (power point, video)
§ Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class |
|
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις | 39 | |
Εργαστηριακές Ασκήσεις | 26 | |
Ομαδικές Εργασίες | 35 | |
Αυτοτελής Μελέτη | 25 | |
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) | 125 | |
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
|
Η αξιολόγηση των φοιτητριών /τών πραγματοποιείται ως εξής:
|
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1. «Φυσικοχημεία Τροφίμων». Ριτζούλης Χ. |
Συσκευασία Τροφίμων
1. ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ | ||||
ΤΜΗΜΑ | ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ | ||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Προπτυχιακό | ||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | FOOD0018 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 6 ο | ||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ | 5 | 5 | |||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Κατεύθυνσης | ||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | – | ||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνική | ||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | ΝΑΙ (στην Αγγλική) | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://eclass.duth.gr/courses/OPE01190/ | ||||
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Με την ολοκλήρωση της παρακολούθησης του μαθήματος οι φοιτητές.τριες θα είναι σε θέση:
(α) Να κατανοήσουν τη σημασία της συσκευασίας στην παραγωγή, συντήρηση και διάθεση των τροφίμων. (δ) Να γνωρίσουν τις νεότερες εξελίξεις στον τομέα της συσκευασίας όπως η ανάπτυξη και χρήση της ενεργούς και της «έξυπνης» συσκευασίας |
Γενικές Ικανότητες |
§ Αυτόνομη Εργασία
§ Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών § Προαγωγή της επαγωγικής σκέψης |
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
– Εξέλιξη, Αντικείμενο, Συμβολή της συσκευασίας στην συντήρηση και διάθεση τροφίμων
– Πλαστική συσκευασία Ι (παραγωγή, ιδιότητες)
– Πλαστική συσκευασία ΙΙ (πλεονεκτήματα, μειονεκτήματα, θέματα υγείας, περιβάλλον)
– Μεταλλική συσκευασία (παραγωγή, ιδιότητες, πλεονεκτήματα, μειονεκτήματα)
– Γυάλινη συσκευασία (παραγωγή, ιδιότητες, πλεονεκτήματα, μειονεκτήματα)
– Χάρτινη συσκευασία (παραγωγή, ιδιότητες, πλεονεκτήματα, μειονεκτήματα)
– Ασηπτική συσκευασία (περιγραφή, εξέλιξη, εφαρμογές, ιδιότητες)
– Συσκευασία Τροποποιημένης Ατμόσφαιρας (ορισμός, ανάπτυξη, εφαρμογές, ιδιότητες)
– Ενεργός και Έξυπνη συσκευασία
– Μετανάστευση ουσιών από και προς την συσκευασία
– Καταναλωτικές συνήθειες και συσκευασία των τροφίμων
– Συσκευασία τροφίμων και περιβάλλον
– Τάσεις και εξελίξεις στην συσκευασία τροφίμων
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Στην αίθουσα διδασκαλίας | |
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | § Χρήση τεχνολογιών πληροφορικής (power point, video)
§ Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class |
|
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις | 39 | |
Εργαστηριακές Ασκήσεις | 26 | |
Ατομικές εργασίες | 15 | |
Αυτοτελής Μελέτη | 45 | |
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) | 125 | |
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ | Ι. Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει:
– Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής – Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας ΙΙ. Εργαστηριακές αναφορές |
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
· Συσκευασία τροφίμων, Μπλούκας Ιωάννης Γ. Εκδόσεις Σταμούλη ΑΕ
· Συσκευασία τροφίμων, Παπαδάκης Σπυρίδων Ε. Εκδόσεις Α. Τζιόλα & Υιοί ΑΕ |
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Εναλλακτικοί τρόποι εξέτασης μαθήματος σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης
Τμήμα: | Αγροτικής Ανάπτυξης |
Μάθημα: | Συσκευασία Τροφίμων |
Κωδικός Μαθήματος | FOOD0018 |
Διδάσκων: | Αθανάσιος Αλεξόπουλος |
Τρόπος επικοινωνίας με διδάσκοντα | alexopo@agro.duth.gr |
Επόπτες/Επιτηρητές: (1) | – |
Εξάμηνο: | 6ο / 8o |
Επίπεδο σπουδών: (2) | ΠΠΣ |
Τρόποι εξέτασης: (3) | Εκ αποστάσεως ασκήσεις μέσω e-class |
Οδηγίες υλοποίησης εξέτασης: (4) | Οι εξ αποστάσεως ασκήσεις θα περιλαμβάνουν 50 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής/μοναδικής απάντησης. Ο διαθέσιμο χρόνος θα είναι 25 λεπτά. Η ημερομηνία και ώρα εμφάνισης της άσκησης στο e-class είναι αυτή που εμφανίζεται στο εγκεκριμένο πρόγραμμα της εξεταστικής το οποίο είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του Τμήματος. Την δεδομένη ημέρα και ώρα στην ενότητα “ασκήσεις” του e-class θα εμφανιστεί άσκηση με τίτλο «Τελικές εξετάσεις Συσκευασίας Τροφίμων – Περίοδος ….». Οι εξεταζόμενοι οφείλουν άμεσα να επιλέξουν την άσκηση προκειμένου να ξεκινήσει η διαδικασία (και ο χρόνος) επίλυσης. Εντός του διαθέσιμου χρόνου θα επιλεχθούν οι σωστότερες απαντήσεις στις ερωτήσεις και αυτές θα καταχωρηθούν στο σύστημα με το πάτημα του εικονιδίου «ΥΠΟΒΟΛΗ». Δεν υπάρχει δυνατότητα επιλογής και επανα-υποβολής της άσκησης. Σε περίπτωση προβλημάτων με την πλατφόρμα του e-class κατά την υποβολή της άσκησης, οι φοιτητές/τριες θα επικοινωνήσουν με τον διδάσκοντα με mail. Δικαίωμα συμμετοχής (και άρα αξιολόγησης) έχουν όσοι/όσες είναι εγγεγραμμένοι/ες με τον ιδρυματικό τους λογαριασμό στο e-class και έχουν δηλώσει το μάθημα σύμφωνα με το Universis. |
Εφαρμοσμένη Οικονομική Στατιστική
1. ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ | ||||
ΤΜΗΜΑ | ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ | ||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Προπτυχιακό | ||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ECO0002 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 6ο | ||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ | 5 | 5 | |||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | – Εξειδίκευσης | ||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | – | ||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνική | ||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | ΝΑΙ (στην Αγγλική) | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | |||||
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση:
· να κατέχουν βασικές γνώσεις επαγωγικής Στατιστικής, ώστε να μπορούν να εξάγουν βασικά συμπεράσματα για ολόκληρους πληθυσμούς με βάση τα δεδομένα ενός δείγματος, με ειδική αναφορά σε δεδομένα αγροτικής οικονομίας και παραγωγής. |
Γενικές Ικανότητες |
§ Βασικές γνώσεις περιγραφικής Στατιστικής
§ Αναλυτική και συνθετική σκέψη |
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Κεφάλαιο 1ο : Παράγωγες κατανομές, η κατανομή Χ-τετράγωνο , η κατανομή t , η κατανομή F.
Κεφάλαιο 2ο : Κατανομές στατιστικών δείγματος Κατανομή μέσης τιμής δείγματος, Κατανομή διαφοράς μέσων τιμών δύο δειγμάτων, Κατανομή διακύμανσης δείγματος, Κατανομή λόγου διακυμάνσεων δύο δειγμάτων, Κατανομή ποσοστού (αναλογίας ) δείγματος, Κατανομή διαφοράς ποσοστών (αναλογιών ) δύο δειγμάτων. Κεφάλαιο 3ο : Εκτιμητική Σημειακή εκτίμηση μιας άγνωστης παραμέτρου ενός πληθυσμού ως προς μια μεταβλητή, Σημειακές εκτιμήτριες της μέσης τιμής και της διακύμανσης ενός πληθυσμού ως προς μια μεταβλητή, Σημειακή εκτίμηση της μέσης τιμής ενός πληθυσμού ως προς μια μεταβλητή, Σημειακή εκτίμηση της διακύμανσης ενός πληθυσμού ως προς μια μεταβλητή, Διάστημα εμπιστοσύνης της παραμέτρου Θ ενός πληθυσμού, Εκτίμηση διαστήματος εμπιστοσύνης της μέσης τιμής μ πληθυσμού, Εκτίμηση διαστήματος εμπιστοσύνης της διαφοράς των μέσων τιμών δύο πληθυσμών, Εκτίμηση διαστήματος εμπιστοσύνης της διακύμανσης πληθυσμού, Εκτίμηση διαστήματος εμπιστοσύνης του λόγου των διακυμάνσεων δύο πληθυσμών, Εκτίμηση διαστήματος εμπιστοσύνης του ποσοστού (αναλογίας) των στοιχείων πληθυσμού, Εκτίμηση διαστήματος εμπιστοσύνης του λόγου των ποσοστών (αναλογιών) των στοιχείων δύο πληθυσμών. Κεφάλαιο 4ο : Έλεγχοι υποθέσεων Γενικά, Σφάλματα – στάθμη σημαντικότητας – περιοχή απόρριψης της Η , Έλεγχος υπόθεσης για τη μέση τιμή του πληθυσμού, Έλεγχος υπόθεσης για τη διαφορά των μέσων τιμών δύο πληθυσμών, Έλεγχος υπόθεσης για το ποσοστό των στοιχείων ενός πληθυσμού, Έλεγχος υπόθεσης για τη διαφορά των ποσοστών των στοιχείων δύο πληθυσμών, Έλεγχος υπόθεσης για τη διακύμανση ενός πληθυσμού, Έλεγχος υπόθεσης για το λόγο των διακυμάνσεων δύο πληθυσμών, Έλεγχος υπόθεσης και διάστημα εμπιστοσύνης. Κεφάλαιο 5ο : Ανάλυση κατηγορικών δεδομένων Γενικά, Ο έλεγχος ανεξαρτησίας, Ο έλεγχος ομογένειας. Κεφάλαιο 6ο : Έλεγχος προσαρμοστικότητας Έλεγχος προσαρμοστικότητας της υποθετικής κατανομής, Έλεγχος Χ2 , Έλεγχος Kolmogorov-Smirnov (K-S). Κεφάλαιο 7o : Απλή παλινδρόμηση – Γραμμικό μοντέλο. Η Έννοια της συσχέτισης, Η Μέθοδος των ελαχίστων τετραγώνων, Η ευθεία των ελαχίστων τετραγώνων (γραμμική παλινδρόμηση), Μέσο τετραγωνικό σφάλμα ή Συντελεστής Προσδιορισμού –Συντελεστής συσχέτισης, Μοντέλα απλής παλινδρόμησης, Μοντέλα απλής παλινδρόμησης που ανάγονται σε γραμμικά μοντέλα. Κεφάλαιο 8ο : Χρονολογικές σειρές Εισαγωγή, Συνιστώσες των χρονολογικών σειρών, Στατικός προσδιορισμός σειρών (Χάραξη με το χέρι – γραφική μέθοδος, Η μέθοδος των μέσων σημείων, Η μέθοδος κινητών μέσων. |
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Στην αίθουσα διδασκαλίας | |
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | § Διαλέξεις με τη χρήση power point και άλλων εποπτικών μέσων | |
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις | 39 | |
Εργαστηριακές ασκήσεις | 26 | |
Αυτοτελής Μελέτη | 60 | |
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) | 125 | |
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ | · Η αξιολόγηση των φοιτητών /τριών γίνεται με γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου.
· Επιπλέον πραγματοποιούνται δύο πρόχειρα διαγωνίσματα κατά την διάρκεια του εξαμήνου και ο μέσος όρος των δύο αυτών επιδόσεων πολλαπλασιαζόμενος επί ένα συντελεστή βαρύτητας (0,3) προστίθεται στον γραπτό βαθμό του εξαμήνου (εφόσον ο γραπτός βαθμός του εξαμήνου είναι μεγαλύτερος ή ίσος του 3). · Γίνονται εργασίες από τους φοιτητές-τριες στο μάθημα οι οποίες βαθμολογούνται (με κλίμακα 0-2). Ο βαθμός της εργασίας επίσης προστίθεται στον γραπτό βαθμό του εξαμήνου (εφόσον ο γραπτός βαθμός του εξαμήνου είναι μεγαλύτερος ή ίσος του 3). |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Επιλεγμένα Συγγράμματα στο σύστημα Εύδοξος:
· Στατιστική II, Κουτρουμανίδης Θεόδωρος-Ζαφειρίου Ελένη-Μαλέσιος Χρυσοβαλάντης · Εφαρμοσμένη στατιστική, Μάνος Βασίλης Δ. · ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ (τεύχος Α) ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΚΤΗΝΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, Χ. ΜΠΑΤΖΙΟΣ Επιπλέον βιβλιογραφικές πηγές θα είναι διαθέσιμες στους φοιτητές κατά διάρκεια του μαθήματος |
Μελισσοκομία
1. ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ | ||||
ΤΜΗΜΑ | ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ | ||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Προπτυχιακό | ||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | AGRON1018 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 6 ο | ||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑ | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ | 5 (3+2) | 5 | |||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Γενικού Υπόβαθρου | ||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | – | ||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνική | ||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | ΟΧΙ | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://eclass.duth.gr/courses/OPE01211/ | ||||
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές:
· θα έχουν αποκτήσει την ικανότητα κατανόησης βασικών θεμάτων της βιολογίας και συμπεριφοράς των μελισσών. · θα γνωρίζουν τους βασικούς μελισσοκομικού χειρισμούς που αφορούν την παραγωγή βασιλισσών και προϊόντων κυψέλης (μέλι, γύρη, βασιλικό πολτό). |
Γενικές Ικανότητες |
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- Εισαγωγικό Μάθημα (σύντομη αναφορά στα θέματα των μαθημάτων, η μελισσοκομία στην Ελλάδα και σε παγκόσμιο επίπεδο, προοπτικές, ιστορικά στοιχεία), Συστηματική κατάταξη των μελισσών, είδη και φυλές μελισσών
- Ανατομία – Μορφολογία – Φυσιολογία της μέλισσας, αμυντικό σύστημα μέλισσας, επίδραση του κεντρίσματος στον άνθρωπο
- Βιολογικός κύκλος, κοινωνία των μελισσών (βασίλισσα, εργάτρια, κηφήνας), κυψέλη, κηρήθρα (κατασκευή, καταμερισμός εργασίας), διατροφή και τροφάλαξη.
- Επικοινωνία μελισσών (προσανατολισμός, φερομόνες), συμπεριφορά, αναπαραγωγή, σμηνουργία, Γενετική βελτίωση μελισσών
- Η επικονίαση των καλλιεργειών, μελισσοκομικά φυτά, μελισσοκομικός εξοπλισμός, επιθεώρηση μελισσιών
- Μεταφορές μελισσιών και εγκατάσταση μελισσοκομείου, λεηλασία, παραπλάνηση, νομοθεσία σχετικά με τη μεταφορά των μελισσιών
- Τροφοδότηση μελισσιών, είδη τροφοδοσίας, τροφοδότες
- Μέθοδοι βασιλοτροφίας, μαρκάρισμα βασιλισσών
- Εχθροί και ασθένειες μελισσών, δηλητηριάσεις μελισσών
- Μελισσοκομικοί χειρισμοί (φθινόπωρο – χειμώνας)
- Μελισσοκομικοί χειρισμοί (άνοιξη – καλοκαίρι)
- Προέλευση μελιού – Τρύγος – Χαρακτηριστικά μελιού, νομοθεσία
- Άλλα προϊόντα της κυψέλης (γύρη, πρόπολη, βασιλικός πολτός, δηλητήριο, κερί)
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Στην αίθουσα διδασκαλίας | |
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους/τις φοιτητές/τριες | |
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις | 39 | |
Εργαστηριακές Ασκήσεις | 26 | |
Ατομική εργασία | 15 | |
Αυτοτελής Μελέτη | 45 | |
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) | 125 | |
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ | Διαμορφωτική
Γραπτή εργασία (10%) Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής και Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (90%) |
4. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Επιλεγμένα Συγγράμματα στο σύστημα Εύδοξος
Επιπλέον βιβλιογραφικές πηγές θα είναι διαθέσιμες στους φοιτητές που συμμετέχουν στο συγκεκριμένο μάθημα μέσω του σχετικού δικτυακού τόπου του μαθήματος (e-class). |
Οικονομική των μεταποιητικών αγρο-διατροφικών επιχειρήσεων
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ | ||||
ΤΜΗΜΑ | ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ | ||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | ΠΠΣ | ||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ECO0015 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 8ο (υποχρεωτικό κατεύθυνσης), 6ο (επιλογής) | ||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΤΩΝ ΜΕΤΑΠΟΙΗΤΙΚΩΝ ΑΓΡΟ-ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
5 | 5 | ||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Επιστημονικής Περιοχής | ||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | ΌΧΙ | ||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνική | ||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Όχι | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://eclass.duth.gr/courses/OPE01224/ | ||||
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Στόχος του μαθήματος είναι η ανάπτυξη επίγνωσης, από την πλευρά των φοιτητών, για το ρόλο της μεταποιητικής βιομηχανίας και των αγροδιατροφικών επιχειρήσεων στην οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνία.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να: · Να κατανοούν τις βασικές αρχές της παραγωγής μεταποιημένων αγροτικών προϊόντων. · Να κατανοούν τον πολυδιάστατο ρόλο των μεταποιητικών επιχειρήσεων στην εγχώρια και διεθνή οικονομία. · Να αναλύουν σε βάθος το περιβάλλον και τη δομή της αγοράς όπου αναπτύσσονται και λειτουργούν οι μεταποιητικές βιομηχανίες. · Να αξιολογούν θέματα οργάνωσης και διαχείρισης των μεταποιητικών βιομηχανιών |
Γενικές Ικανότητες |
§ Αυτόνομη Εργασία
§ Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών § Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης § Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφορικών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών § Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής |
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
1. Έννοια, περιεχόμενο και σημασία της μεταποίησης.
2. Ρόλος και φορείς μεταποίησης. 3. Βασικές οικονομικές αρχές παραγωγής μεταποιημένων αγροτικών προϊόντων. 4. Κόστος μεταποίησης. 5. Τεχνικοοικονομική μελέτη σκοπιμότητας, κατασκευής και βιωσιμότητας εργοστασίου μεταποίησης αγροτικών προϊόντων. 6. Οργάνωση, διοίκηση και χρηματοδότηση γεωργικών βιομηχανιών. 7. Οικονομίες Κλίμακας, Δομή αγοράς – Ανταγωνισμός. 8. Θεωρία παιγνίων. 9. Προμήθεια πρώτων υλών. 10. Πολιτική τιμών και διάθεσης των μεταποιημένων προϊόντων. 11. Κύκλος ζωής προϊόντος. Συγχώνευση επιχειρήσεων. 12. Οριζόντια και κάθετη οργάνωση. 13. Περιπτωσιολογικές μελέτες-Ανάλυση |
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Πρόσωπο με πρόσωπο | |
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές | |
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας
Εξαμήνου |
Διαλέξεις | 39 | |
Εργαστηριακές Ασκήσεις | 26 | |
Συγγραφή Εργασίας | 15 | |
Μη Καθοδηγούμενη Μελέτη | 45 | |
Σύνολο Μαθήματος | 125 | |
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
|
Ερωτήσεις σύντομης απάντησης (στις γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου) (50%)
Επίλυση προβλημάτων (στις γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου) (50%)
|
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Σέμος Α. Μεταποίηση Αγροτικών Προϊόντων – Οικονομική, Οργάνωση, Παραγωγή Τροφίμων. Εκδόσεις Ζήτη, 2010. |
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Εναλλακτικοί τρόποι εξέτασης μαθήματος σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης
Διδάσκων: | Έλενα Ράπτου |
Τρόπος επικοινωνίας με διδάσκοντα | elenra@agro.duth.gr |
Επόπτες/Επιτηρητές: (1) | OXI |
Τρόποι εξέτασης: (2) | Γραπτή εξ αποστάσεως εξέταση μέσω e-class (& Skype for Business) |
Οδηγίες υλοποίησης εξέτασης: (3) | H εξέταση στο μάθημα θα πραγματοποιηθεί με άσκηση ερωτήσεων «Σωστό-Λάθος» στο eclass και Skype for Business την ημέρα εξέτασης του μαθήματος σύμφωνα με το πρόγραμμα της εξεταστικής.
A. Skype for Business Ο σύνδεσμος Skype for Business θα αποσταλεί στους φοιτητές μέσω e- class αποκλειστικά στους ιδρυματικούς λογαριασμούς όσων έχουν δηλώσει το μάθημα και έχουν λάβει γνώση των όρων της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Οι φοιτητές/τριες θα πρέπει να συνδεθούν στην αίθουσα Skype for Business μέσω του ιδρυματικού τους λογαριασμού, διαφορετικά ΔΕΝ θα μπορέσουν να συμμετάσχουν. H ταυτοποίησή τους θα γίνει με τη χρήση του ιδρυματικού λογαριασμού τους.
B. e-class Παράλληλα, θα πρέπει να συνδεθούν στο e-class με τη χρήση του ιδρυματικού λογαριασμού τους και να μεταβούν στη σελίδα του μαθήματος (απαραίτητη προϋπόθεση να έχουν κάνει εγγραφή στο μάθημα) https://eclass.duth.gr/courses/OPE01224/ Η εξέταση διαρκεί 30 λεπτά και κάθε φοιτητής θα πρέπει να απαντήσει σε 20 ερωτήσεις «Σωστό-Λάθος» χωρίς αρνητική βαθμολογία. Κάθε μία από τις ερωτήσεις βαθμολογείται με 0,5. |
Γεωργική Λογιστική & Εκτιμητική
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ & ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ | ||||
ΤΜΗΜΑ | ΤΜΗΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ | ||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Προπτυχιακό | ||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ECO0006 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 8ο (υποχρεωτικό κατεύθυνσης), 6ο (επιλογής) | ||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Γεωργική Λογιστική και Εκτιμητική | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
Διαλέξεις και Εργαστηριακές Ασκήσεις/Ασκήσεις Πράξης | 4 | 5 | |||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Επιστημονικής περιοχής/Κατεύθυνσης | ||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | |||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνική | ||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | ΟΧΙ | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://eclass.duth.gr/courses/OPE01247/ | ||||
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα | |
Σκοπός του μαθήματος είναι να εφοδιαστούν οι φοιτητές/φοιτήτριες με τις βασικές έννοιες της γεωργικής λογιστικής και εκτιμητικής και ειδικότερα στους ισολογισμούς, στην ανάλυση και ερμηνεία γεωργικών λογαριασμών, στη λογιστική παρακολούθηση κλάδων αγροτικής παραγωγής και γεωργικών εκμεταλλεύσεων, στις μεθοδολογίες εκτίμησης της αγροτικής περιουσίας και στην εκτίμηση της αξίας περιουσιακών στοιχείων αγροτικών εκμεταλλεύσεων.
Στο τέλος του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να: · Γνωρίζουν/κατανοούν – τις βασικές έννοιες της γεωργικής λογιστικής και εκτιμητικής · Εφαρμόζουν τις βασικές αρχές της αξιολόγησης-εκτίμησης στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις · Έχουν κατανοήσει και εκτιμήσει τη σημασία της λογιστικής παρακολούθησης κλάδων αγροτικής παραγωγής και γεωργικών εκμεταλλεύσεων • Συνδυάσουν τις γνώσεις τους και εξετάσουν κλάδους αγροτικής παραγωγής •Αναλύουν/ερμηνεύουν γεωργικούς λογαριασμούς • Καταρτίζουν/αναλύουν ισολογισμούς |
|
Γενικές Ικανότητες | |
• Λήψη αποφάσεων
• Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
|
|
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Εβδομάδα Θεματική Ενότητα Διαλέξεων
1. Βασικές έννοιες και ορισμοί 2. Λογιστικές μέθοδοι στη γεωργία 3. Ισολογισμοί 4. Ανάλυση και ερμηνεία γεωργικών λογαριασμών 5. Λογιστική παρακολούθηση γεωργικών εκμεταλλεύσεων 6. Λογιστική παρακολούθηση κλάδων αγροτικής παραγωγής 7. Τα οικονομικά μαθηματικά στη γεωργική λογιστική και εκτιμητική 8. Κεφαλαιοποίηση δαπανών και προσόδων 9. Κεφαλαιοποίηση δαπανών και προσόδων
Εβδομάδα Θεματική Ενότητα Εργαστηρίων 1. Βασικές έννοιες και ορισμοί 2. Λογιστικές μέθοδοι στη γεωργία 3. Ισολογισμοί 4. Ανάλυση και ερμηνεία γεωργικών λογαριασμών 5. Λογιστική παρακολούθηση γεωργικών εκμεταλλεύσεων 6. Λογιστική παρακολούθηση κλάδων αγροτικής παραγωγής 7. Κεφαλαιοποίηση δαπανών και προσόδων 8. Ράντες 9. Μεθοδολογίες εκτίμησης της αγροτικής περιουσίας 10. Εκτίμηση της αξίας περιουσιακών στοιχείων αγροτικών εκμεταλλεύσεων 11. Εκτίμηση οικονομικών αποτελεσμάτων με τη χρήση τεχνικο – οικονομικών δεικτών 12. Μελέτες περίπτωσης 13. Μελέτες περίπτωσης
|
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
|
Πρόσωπο με πρόσωπο | ||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
|
Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class
Χρήση e-Media: Παρουσιάσεις μέσω Power Point |
||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
|
|
||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
|
Γραπτή τελική εξέταση (στα ελληνικά)
Προσωπική ή Ομαδική Εργασία Φοιτητές με διαπιστωμένα προβλήματα δυσλεξίας εξετάζονται προφορικά Ο φοιτητής μπορεί να δει το γραπτό του οποτεδήποτε
|
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία :
1. Φίλιος Β. 2007. Ο οικονομικός λογισμός των γεωργικών – κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων & των αγροτοβιομηχανικών συνεταιρισμών (τ. Α’). Σύγχρονη Εκδοτική. Αθήνα. 2. Κιτσοπανίδης Γ. 2007. Γεωργική λογιστική και εκτιμητική. Ζήτη. Θεσσαλονίκη.
-Συναφή επιστημονικά περιοδικά: Journal of Agricultural Economics, Journal of Finance, Journal of Accounting and Economics, Journal of Accounting Research
|
Ειδική Γεωργία (Βιομηχανικά Φυτά)
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ | ||||
ΤΜΗΜΑ | ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ | ||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Προπτυχιακό | ||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | AGRON0011 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 8o (υποχρεωτικό κατεύθυνσης), 6ο (επιλογής) | ||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Ειδική Γεωργία (Βιομηχανικά Φυτά) | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
|
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
Διαλέξεις και Εργαστηριακές Ασκήσεις | 4 | 5 | |||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | – | ||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και
ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική | ||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ
ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ (στην Αγγλική) | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ
ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
http://www.agro.duth.gr/undergraduate/program/AGRON0011.shtml | ||||
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
· κατανοούν ειδικές τεχνικές έννοιες που σχετίζονται με την καλλιέργεια των βιομηχανικών φυτών (κλωστοδοτικά, ελαιοδοτικά, ζαχαροδοτικά φυτά) · κατανοούν εξειδικευμένα προβλήματα που προκύπτουν κατά την αύξηση και ανάπτυξη των παραπάνω φυτών και την επίλυσή τους με τις βέλτιστες τεχνικές
|
Γενικές Ικανότητες |
§ Αυτόνομη εργασία
§ Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών § Προαγωγή της επαγωγικής σκέψης
|
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
– Σημασία των βιομηχανικών φυτών – κατάταξη – χρήσεις
– Βαμβάκι – διάδοση –βοτανική ταξινόμηση – είδη – Βαμβάκι – μορφοφυσιολογικά χαρακτηριστικά – προσαρμοστικότητα – Βαμβάκι – καλλιεργητική πρακτική – προϊόντα – Ζαχαρότευτλα – διάδοση –βοτανική ταξινόμηση – είδη – Ζαχαρότευτλα – καλλιεργητική πρακτική – προϊόντα – Καπνός – διάδοση –βοτανική ταξινόμηση – είδη – Καπνός – καλλιεργητική πρακτική – προϊόντα – Ηλίανθος – μορφοφυσιολογικά χαρακτηριστικά – προσαρμοστικότητα – Ηλίανθος – καλλιεργητική πρακτική – προϊόντα – Λινάρι – καλλιεργητική πρακτική – προϊόντα – Κλωστοδοτική κάνναβη – καλλιεργητική πρακτική – προϊόντα – Ενεργειακά φυτά – βιοκαύσιμα –τάσεις & προοπτικές |
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Στην αίθουσα διδασκαλίας | |
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
§ Χρήση τεχνολογιών πληροφορικής (power point, video) | |
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας
Εξαμήνου |
Διαλέξεις | 39 | |
Εργαστηριακές Ασκήσεις | 0 | |
Βιβλιογραφική εργασία | 15 | |
Αυτοτελής Μελέτη | 71 | |
Σύνολο Μαθήματος
(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) |
125 |
|
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
|
Η αξιολόγηση των φοιτητών /τριών γίνεται με γραπτές εξετάσεις στην θεωρία του μαθήματος στο τέλος του εξαμήνου. |
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Επιλεγμένα Συγγράμματα στο σύστημα Εύδοξος · Τασοπούλου-Παπακώστα, Δ. 2008. «Βιομηχανικά Φυτά», Εκδόσεις ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΑΙΔΕΙΑ, Θεσσαλονίκη |
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Εναλλακτικοί τρόποι εξέτασης μαθήματος σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης
Τμήμα: | Αγροτικής Ανάπτυξης |
Μάθημα: | Ειδική Γεωργία (Βιομηχανικά Φυτά) |
Κωδικός Μαθήματος | AGRON0011 |
Διδάσκων: | Χρήστος Δαμαλάς |
Τρόπος επικοινωνίας με διδάσκοντα | cdamalas@agro.duth.gr |
Επόπτες/Επιτηρητές: (1) | |
Εξάμηνο: | 8o |
Επίπεδο σπουδών: (2) | ΠΠΣ |
Τρόποι εξέτασης: (3) | Γραπτή εξ’ αποστάσεως εξέταση μέσω e-class |
Οδηγίες υλοποίησης εξέτασης: (4) | Η εξέταση στο μάθημα θα πραγματοποιηθεί με άσκηση ερωτήσεων σωστό/λάθος στο e-class την Τρίτη 30-06-2020 στις 10:00. Η εξέταση θα είναι ταυτόχρονη για όλους τους φοιτητές.
Οι φοιτητές θα πρέπει να συνδεθούν με την σελίδα του μαθήματος στο e-class, να μεταβούν στην ενότητα ασκήσεις και στη συνέχεια στο πεδίο εξετάσεις. Απαραίτητη προϋπόθεση να έχουν κάνει εγγραφή στο μάθημα και να έχουν δηλώσει την πρόθεση συμμετοχής σε εξετάσεις.
https://eclass.duth.gr/courses/OPE01243
Κάθε φοιτητής θα κληθεί να αναγνωρίσει αν καθεμία απο 20 συνολικά προτάσεις ειναι ΣΩΣΤΗ ή ΛΑΘΟΣ, επιλέγοντας τη μοναδική σωστή απάντηση (από τις δυο συνολικά επιλογές) σε κάθε πρόταση. Η κάθε σωστή επιλογή βαθμολογείται με +5 μονάδες (άριστα το 100) και η κάθε λανθασμένη επιλογη με -2 μονάδες (ΑΡΝΗΤΙΚΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ). Η διάρκεια της εξέτασης θα είναι 20 λεπτά. |