Πρακτική Άσκηση


ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ & ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ
ΤΜΗΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΠΣ – ΕΠΙΠΕΔΟ 7
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Β0043 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 8o
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
2 10
 
 
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

 

OXI
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ

 

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS ΟΧΙ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://eclass.duth.gr/courses/OPE01198/
  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α

·     Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης

·     Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης

και Παράρτημα Β

·     Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα είναι σε θέση να:

·         Συνδέουν τη θεωρία του γνωστικού αντικειμένου με την πράξη της αγοράς εργασίας

·         Επιλέγουν φορέα με βάση συγκεκριμένα κριτήρια

·         Προβάλουν την Πρακτική Άσκηση στο βιογραφικό τους

·         Αποκτήσουν νέες επιστημονικές και τεχνικές δεξιότητες

·         Έρθουν σε επαφή με το σύγχρονο επιχειρηματικό και εργασιακό περιβάλλον

·         Διευρύνουν τους επαγγελματικούς τους ορίζοντες

 

Γενικές Ικανότητες
Αυτόνομη και Ομαδική εργασία

Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

Λήψη αποφάσεων

Επίλυση προβλημάτων

Αποδοχή κριτικής και άσκηση αυτοκριτικής

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
1.         Σημασία πρακτικής άσκησης (Κανονισμός & Οδικός χάρτης)

2.         Κριτήρια Επιλογής φορέα

3.         Συγγραφή Επιστολής κινήτρων

4.         Ψηφιακές πλατφόρμες (ATLAS, PractIS, ΕΡΓΑΝΗ, κλπ.)

5.         Δημιουργία φακέλου υλικού πρακτικής

6.         Κατάθεση αίτησης (συμβάσεις, έντυπα, απογραφικά δελτία)

7.         Ημερίδα Γραφείου Διασύνδεσης

8.         Εμπειρίες φοιτητών/ριών

9.         Συγγραφή βιογραφικού και ανάδειξη Πρακτικής Άσκησης

10.     Χρήσιμες δεξιότητες – Καλές Πρακτικές κατά τη απασχόληση στον φορέα

11.     Εφαρμογές στην πράξη (ανά κατεύθυνση σπουδών)

12.     Παρουσίαση φορέων (ανά κατεύθυνση σπουδών)

13.     Παρουσίαση φορέων (ανά κατεύθυνση σπουδών)

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
·         Πρόσωπο με πρόσωπο
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία (Power point, MS Teams) και στην Επικοινωνία με τους φοιτητές.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

 

Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 15
Εκπόνηση Πρακτικής στον φορέα 235
Σύνολο Μαθήματος 250
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

 

Οι φοιτητές/τριες αξιολογούνται με κριτήριο την ολοκλήρωση ή μη ολοκλήρωση της πρακτικής άσκησης με την ένδειξη “επιτυχώς” ή “ανεπιτυχώς” (Ε-Α) . Για την ολοκλήρωση της πρακτικής άσκησης θα πρέπει να :

Α) Εγγραφούν στο μάθημα ακολουθώντας τη διαδικασία που ορίζεται από το πρόγραμμα σπουδών,

Β) Καταθέσουν τα πλήρη παραδοτέα που αποδεικνύουν τη δίμηνη απασχόληση στον φορέα πρακτικής και τα οποία περιγράφονται στον Κανονισμό Πρακτικής του Τμήματος.

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1.       Κανονισμός Σπουδών του Τμήματος Αγροτικής Ανάπτυξης

2.       Κανονισμός Πρακτικής Άσκησης ΔΠΘ

3.       Κανονισμός Πρακτικής Άσκησης Τμήματος Αγροτικής Ανάπτυξης

4.       Πληροφοριακό υλικό που δίδεται από τον/την διδάσκοντα/ουσα

 

 

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 

Εναλλακτικοί τρόποι εξέτασης μαθήματος σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης

 

Διδάσκων: Αθανάσιος Αλεξόπουλος
Τρόπος επικοινωνίας με διδάσκοντα alexopo@agro.duth.gr
Επόπτες/Επιτηρητές: (1) OXI
Τρόποι εξέτασης: (2) Κατάθεση ατομικών εργασιών μέσω του e-class
Οδηγίες υλοποίησης εξέτασης: (3) Όλα τα σχετικά έγγραφα θα ανταλλάσσονται και θα κατατίθενται  σε ψηφιακή μορφή με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Σε περίπτωση προβλημάτων με την πλατφόρμα του e-class οι φοιτητές/τριες θα επικοινωνήσουν με τον διδάσκοντα με mail.

 

  • Συμπληρώνεται με ΝΑΙ ή ΟΧΙ
  • Συμπληρώνεται με έναν ή περισσότερους τρόπους εξέτασης που επιθυμεί ο διδάσκων π.χ.
  • γραπτή εργασία ή/και ασκήσεις,
  • γραπτή ή προφορική εξέταση με εξ αποστάσεως μεθόδους, υπό την προϋπόθεση ότι εξασφαλίζεται το αδιάβλητο και η αξιοπιστία διενέργειας της εξέτασης.
  • Στο πλαίσιο Οδηγίες υλοποίησης ο διδάσκων καταγράφει σαφείς οδηγίες προς τους φοιτητές όπου αναφέρονται:

α) σε περίπτωση γραπτής εργασίας ή/και ασκήσεων: ο χρόνος παράδοσης (π.χ. την τελευταία εβδομάδα του εξαμήνου) και το μέσο υποβολής τους στον διδάσκοντα, ο τρόπος βαθμολόγησής τους, η συμμετοχή της εργασίας στον τελικό βαθμό και ό,τι άλλο κρίνει ο διδάσκων ότι πρέπει να αναφερθεί.

β) σε περίπτωση προφορικής εξέτασης με εξ αποστάσεως μεθόδους: οι οδηγίες πραγματοποίησης της εξέτασης (π.χ. σε γκρουπ Χ ατόμων), ο τρόπος εκφώνησης θεμάτων, οι εφαρμογές που θα χρησιμοποιηθούν, τα απαραίτητα  τεχνικά μέσα για την υλοποίηση της εξέτασης (μικρόφωνο, κάμερα, επεξεργαστής κειμένου, σύνδεση στο διαδίκτυο πλατφόρμα επικοινωνίας), ο τρόπος αποστολής του υπερσυνδέσμου, η διάρκεια της εξέτασης, ο τρόπος βαθμολόγησης, η συμμετοχή της εξέτασης στον τελικό βαθμό, οι τρόποι με τους οποίους εξασφαλίζεται το αδιάβλητο και η αξιοπιστία εξέτασης και ό,τι άλλο κρίνει ο διδάσκων ότι πρέπει να αναφερθεί.

γ) Σε περίπτωση γραπτής εξέτασης με εξ αποστάσεως μεθόδους: οι οδηγίες χορήγησης των θεμάτων, ο τρόπος υποβολής των απαντήσεων, η χρονική διάρκεια της εξέτασης, ο τρόπος βαθμολόγησης, η συμμετοχή της εξέτασης στον τελικό βαθμό, οι τρόποι με τους οποίους εξασφαλίζεται το αδιάβλητο και η αξιοπιστία εξέτασης και ό,τι άλλο κρίνει ο διδάσκων ότι πρέπει να αναφερθεί. Επισυνάπτεται κατάλογος μόνο με τα ΑΕΜ των δικαιούχων να συμμετάσχουν στην εξέταση.

Ασθένειες Λαχανοκομικών και Καλλωπιστικών Φυτών


1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ
ΤΜΗΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ AGRON0010 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

8 ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ ΛΑΧΑΝΟΚΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΦΥΤΩΝ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ

5 (3+2)

5

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Ειδικότητας
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: Ελληνική
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS ΟΧΙ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://eclass.duth.gr/courses/OPE01230/

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές:

·  θα έχουν αποκτήσει την ικανότητα αναγνώρισης των κυριότερων ασθενειών των λαχανοκομικών και καλλωπιστικών φυτών.

·  θα γνωρίζουν βασικά στοιχεία του κύκλου των ασθενειών των λαχανοκομικών, των παραγόντων που επηρεάζουν την ανάπτυξή τους και του τρόπου επιλογής των κατάλληλων μέτρων για την αντιμετώπισή τους.

·  θα έχουν την ικανότητα παρατήρησης μικροσκοπικών παρασκευασμάτων και της αναγνώρισης των φυτοπαθογόνων μυκήτων που προκαλούν τις κυριότερες ασθένειες των λαχανοκομικών και καλλωπιστικών φυτών.

Γενικές Ικανότητες
  • Αυτόνομη Εργασία.
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.
  • Προαγωγή της επαγωγικής σκέψης.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Oι κυριότερες μυκητολογικές, προκαρυωτικές, ιολογικές και μη μεταδοτικές ασθένειες των λαχανικών (τομάτα, σταυρανθή, κολοκυνθοειδή, φυλλώδη, βολβώδη και ψυχανθή λαχανικά, αγκινάρα, φράουλα) και των καλλωπιστικών (τριαντάφυλλο, γαρύφαλλο, βολβώδη, τροπικά και υποτροπικά φυτά). Περιγραφή της συμπτωματολογίας, της αιτιολογίας, της βιολογίας των παθογόνων, καθώς και της επιδημιολογίας και της αντιμετώπισης των παραπάνω ασθενειών.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Στην αίθουσα διδασκαλίας
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
  • Χρήση τεχνολογιών πληροφορικής (power point, video)
  • Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 39
Εργαστηριακές Ασκήσεις 26
Αυτοτελής Μελέτη 60
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) 125
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Η αξιολόγηση των φοιτητών /τριών γίνεται με γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου.

 ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Επιλεγμένα Συγγράμματα στο σύστημα Εύδοξος

  • Βιβλίο [22647]: Ασθένειες κηπευτικών καλλιεργειών, Παναγόπουλος Χρήστος Γ. Λεπτομέρειες
  • Βιβλίο [22645]: Ασθένειες καλλωπιστικών φυτών, Παναγόπουλος Χρήστος Γ. Λεπτομέρειες

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Εναλλακτικοί τρόποι εξέτασης μαθήματος σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης

Τμήμα: Αγροτικής Ανάπτυξης
Μάθημα: Ασθένειες Λαχανοκομικών και Καλλωπιστικών Φυτών
Κωδικός Μαθήματος AGRON0010
Διδάσκων: Ζαμιούδης Χρήστος
Τρόπος επικοινωνίας με διδάσκοντα czamioud@agro.duth.gr
Επόπτες/Επιτηρητές
Εξάμηνο 8ο
Επίπεδο σπουδών ΠΠΣ
Τρόποι εξέτασης Εξ αποστάσεως εξέταση μέσω της επιλογής <<Άσκηση>> του e-class με ταυτόχρονη υποχρεωτική σύνδεση στην πλατφόρμα Skype for Business.
Οδηγίες υλοποίησης εξέτασης H εξέταση του μαθήματος θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 3 Ιουλίου και ώρα 19:00.

1.      Στις 19:00 ακριβώς είμαστε όλοι συνδεδεμένοι στο Skype for Business. Το link για την τηλεδιάσκεψη θα δοθεί μία με δύο ημέρες πριν την εξέταση.

2.      Θα έχετε μεριμνήσει να είστε ήδη συνδεδεμένοι στην πλατφόρμα του E-class ή μπορείτε να συνδεθείτε με την έναρξη της τηλεδιάσκεψης, όχι όμως αργότερα.

3.      Η εξέταση του μαθήματος θα πραγματοποιηθεί μέσω των ΑΣΚΗΣΕΩΝ του e-class. Θα δοθούν οι σχετικές οδηγίες και κατόπιν θα ανοίξει η πρόσβαση στις ΑΣΚΗΣΕΙΣ με τίτλο ΘΕΜΑΤΑ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗΣ ΙΟΥΝΙΟΥ 2020.

4.      Τα θέματα θα περιλαμβάνουν ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΜΟΝΑΔΙΚΗΣ ή ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ, ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΗΣ (ΤΑΙΡΙΑΣΜΑ) και EΡΩΤΗΣΕΙΣ ΣΩΣΤΟΥ-ΛΑΘΟΥΣ. Παρακαλώ να δίνετε προσοχή στην εκφώνηση των επιμέρους ερωτημάτων. Ο χρόνος ο οποίος θα έχετε στη διάθεσή σας θα είναι κατά μέσο όρο 1 λεπτό για κάθε ερώτηση. Σε κάθε περίπτωση είναι στη ευχέρειά σας να κατανείμετε εσείς το χρόνο όπως επιθυμείτε. Όλες οι ερωτήσεις θα βαθμολογηθούν ισόποσα.

5.      Το σύστημα θα κλείσει αυτόματα όταν έχει συμπληρωθεί ο χρόνος της εξέτασης και κατόπιν τούτου δε θα μπορείτε να υποβάλλετε την ΑΣΚΗΣΗ. Για το λόγο αυτό, παρακαλώ μεριμνήστε να υποβάλετε την ΑΣΚΗΣΗ εντός του προβλεπόμενου χρόνου. Ο διαθέσιμος χρόνος είναι ορατός στην αρχή της σελίδας της ΑΣΚΗΣΗΣ.

6.      Όταν θα έχετε ολοκληρώσει τις απαντήσεις σας, υποβάλλεται την ΑΣΚΗΣΗ επιλέγοντας <<υποβολή>> στο τέλος της σελίδας των ερωτημάτων.

7.      Προσοχή: έχετε μία μόνο προσπάθεια. Δεν μπορείτε να ακυρώσετε και να ξεκινήσετε από την αρχή!

8.      Σε όλη τη διάρκεια της εξέτασης έχουμε όλοι μας το SKYPE ανοικτό με το μικρόφωνο σε σίγαση. Όποιος έχει απορία ή αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα ανοίγει το μικρόφωνο και απευθύνει την ερώτηση εν συντομία ή προτιμότερο είναι να χρησιμοποιήσει το chat για το σκοπό αυτό ώστε να μην αποσπάται η προσοχή των υπολοίπων.

Επισυνάπτεται κατάλογος με τα ΑΕΜ των φοιτητών και φοιτητριών οι οποίοι έχουν δικαίωμα να συμμετάσχουν στην εξέταση.

 

Οικοτοξικολογία


ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 

  1. ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ
ΤΜΗΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΠΣ – ΕΠΙΠΕΔΟ 7
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ AGRON0013 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 8ο
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΟΙΚΟΤΟΞΙΚΟΛΟΓΙΑ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

 

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις και Εργαστηριακές Ασκήσεις 5 5
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Επιστημονικής Περιοχής/Υποχρεωτικό
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: ΟΧΙ
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και

ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

 Ελληνική
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ

ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

 ΟΧΙ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

https://eclass.duth.gr/courses/OPE01188/

 

 

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές:

·         θα έχουν αποκτήσει τις βασικές γνώσεις που αφορούν τα προβλήματα οικοτοξικότητας και προστασίας περιβάλλοντος

·         θα εμπεδώσουν τις μεθοδολογίες μέτρησης τοξικότητας στα οικοσυστήματα

·         θα έχουν την ικανότητα να εντοπίζουν και να προτείνουν λύσεις σε οικοτοξικολογικά προβλήματα

Γενικές Ικανότητες
§  Αυτόνομη εργασία

§  Ανάπτυξη δεξιοτήτων εντοπισμού περιβαλλοντικών προβλημάτων

§  Προαγωγή της επαγωγικής σκέψης

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
–          Επίπεδα οργάνωσης ζωής και αλληλεπιδράσεις με περιβαλλοντικούς ρυπαντές

–          Οικοτοξικολογία και αποτύπωση των ρύπων, ορισμοί

–          Σχέση των ιδιοτήτων μιας οικοτοξικής ουσίας και της αντίδρασής της

–          Παράμετροι που χαρακτηρίζουν την οικοτοξικότητα μιας ουσίας

–          Οι κυριότερες οικοτοξικές ουσίες στη γεωργία

–          Κατανομή και μετατροπή των ουσιών στο περιβάλλον

–          Σχέση δόσης αντίδρασης στην Οικοτοξικολογία

–          Αντιδράσεις σε επίπεδο οργανισμού

–          Βιοσυγκέντρωση, βιοσυσσώρευση και βιομεγέθυνση

–          Οξείες και Χρόνιες επιδράσεις στην Οικοτοξικολογία

–          Νομοθεσία REACH και αξιολόγηση επικινδυνότητας

–          Δοκιμές τοξικότητας στην οικοτοξικολογία

–          Βιοδείκτες

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Στην αίθουσα διδασκαλίας
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

§  Χρήση τεχνολογιών πληροφορικής (power point, video)
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας

Εξαμήνου

Διαλέξεις 39
Εργαστηριακές Ασκήσεις 26
Βιβλιογραφική εργασία 15
Αυτοτελής Μελέτη 45
Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας

ανά πιστωτική μονάδα)

 

125

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

 

Η αξιολόγηση των φοιτητών /τριών γίνεται με γραπτές ή προφορικές εξετάσεις στο εργαστήριο και γραπτές στην θεωρία του μαθήματος στο τέλος του εξαμήνου.

§  Οι εξετάσεις του εργαστηρίου περιλαμβάνουν αξιολόγηση μεθοδολογιών μέτρησης τοξικότητας.

.

§  Επιπλέον, οι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα στα πλαίσια το μαθήματος να αναλάβουν (προαιρετικά) την ετοιμασία βιβλιογραφικής εργασίας.

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Επιλεγμένα Συγγράμματα στο σύστημα Εύδοξος:

§  Βιβλίο [86200540]: Εισαγωγή στην οικοτοξικολογία, C.H. WALKER, R.M. SILBY, S.P. HOPKIN, D.B. PEAKALL Λεπτομέρειες

§  Βιβλίο [13256435]: Γενική τοξικολογία-Ουσίες, δράσεις, περιβάλλον, Reichl F. X.  Λεπτομέρειες

Πρόσθετο Διδακτικό Υλικό:

·         Βιβλίο [13317906]: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΤΟΞΙΚΟΛΟΓΙΑ, Αθ. ΒΑΛΑΒΑΝΙΔΗΣ, Θωμαίς ΒΛΑΧΟΓΙΑΝΝΗ Λεπτομέρειες

 

 

 

Αμπελουργία


  1. ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ
ΤΜΗΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΠΣ – ΕΠΙΠΕΔΟ 7
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ AGRON0014 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 8o
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΑΜΠΕΛΟΥΡΓΙΑ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

 

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
5 5
 
 
 
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

 

OXI
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

 

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://eclass.duth.gr/courses/OPE01179/
  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Ο κύριος σκοπός του μαθήματος είναι η εκπαίδευση των φοιτητών στην καλλιέργεια, την επιστήμη και τις εφαρμοζόμενες καλλιεργητικές τεχνικές στην άμπελο.
Γενικές Ικανότητες
Αυτόνομη Εργασία

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

Προαγωγή της επαγωγικής σκέψης

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
1.      Η καλλιέργεια της αμπέλου στην Ελλάδα και στον κόσμο – Τα αμπελουργικά προϊόντα

2.      Στοιχεία συστηματικής της αμπέλου. Μελέτη του φυτού της αμπέλου.

3.     Βλαστός και Ρίζα (μορφολογία, ανατομία, ιδιότητες)

4.     Στοιχεία φυσιολογίας της αμπέλου

5.     Βλάστηση και ανάπτυξη της αμπέλου

6.     Πολλαπλασιαστικό υλικό στην αμπελοκαλλιέργεια (ποικιλίες)

7.     Πολλαπλασιαστικό υλικό στην αμπελοκαλλιέργεια (υποκείμενα)

8.     Πολλαπλασιασμός της αμπέλου

9.     Το κλάδεμα της αμπέλου. Χειμερινό κλάδεμα

10.  Συστήματα κλαδέματος καρποφορίας.

11.  Χλωρά κλαδέματα

12.  Εγκατάσταση παραγωγικού αμπελώνα και μητρικής φυτείας.

13.  Καλλιεργητικές φροντίδες (καλλιέργεια εδάφους, λίπανση, άρδευση, τρυγητός)

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Πρόσωπο με πρόσωπο
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

 

Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία και στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

 

Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 39
Ασκήσεις Πεδίου 26
Ομαδική εργασία 15
Αυτοτελής Μελέτη 45
Σύνολο Μαθήματος 125
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

 

Η αξιολόγηση των φοιτητών /τριών γίνεται με γραπτή εργασία και γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου.
  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Επιλεγμένο Σύγγραμμα στο σύστημα Εύδοξος

·  Βιβλίο [12574910]: Νικολάου Ν., Αμπελουργία, Εκδόσεις Κορδαλή, 2011  Λεπτομέρειες

Βιβλίο [86200884]: Αμπελουργία, Σταυρακάκης Μ.Ν. Λεπτομέρειες

Επιπλέον βιβλιογραφικές πηγές θα είναι διαθέσιμες στους φοιτητές κατά διάρκεια του μαθήματος.

 

Παράρτημα_Αμπελουργία_Εναλλακτικοί τρόποι εξέτασης

 

Ειδική Γεωργία (Βιομηχανικά Φυτά)


ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 

  1. ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ
ΤΜΗΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ AGRON0011 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 8o (υποχρεωτικό κατεύθυνσης), 6ο (επιλογής)
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Ειδική Γεωργία (Βιομηχανικά Φυτά)
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

 

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις και Εργαστηριακές Ασκήσεις 4 5
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και

ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ

ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ (στην Αγγλική)
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

http://www.agro.duth.gr/undergraduate/program/AGRON0011.shtml

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

·         κατανοούν ειδικές τεχνικές έννοιες που σχετίζονται με την καλλιέργεια των βιομηχανικών φυτών (κλωστοδοτικά, ελαιοδοτικά, ζαχαροδοτικά φυτά)

·         κατανοούν εξειδικευμένα προβλήματα που προκύπτουν κατά την αύξηση και ανάπτυξη των παραπάνω φυτών και την επίλυσή τους με τις βέλτιστες τεχνικές

 

Γενικές Ικανότητες
§      Αυτόνομη εργασία

§      Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

§      Προαγωγή της επαγωγικής σκέψης

 

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
–          Σημασία των βιομηχανικών φυτών – κατάταξη – χρήσεις

–          Βαμβάκι – διάδοση –βοτανική ταξινόμηση – είδη

–          Βαμβάκι – μορφοφυσιολογικά χαρακτηριστικά – προσαρμοστικότητα

–          Βαμβάκι – καλλιεργητική πρακτική – προϊόντα

–          Ζαχαρότευτλα – διάδοση –βοτανική ταξινόμηση – είδη

–          Ζαχαρότευτλα – καλλιεργητική πρακτική – προϊόντα

–          Καπνός – διάδοση –βοτανική ταξινόμηση – είδη

–          Καπνός – καλλιεργητική πρακτική – προϊόντα

–          Ηλίανθος – μορφοφυσιολογικά χαρακτηριστικά – προσαρμοστικότητα

–          Ηλίανθος – καλλιεργητική πρακτική – προϊόντα

–          Λινάρι – καλλιεργητική πρακτική – προϊόντα

–          Κλωστοδοτική κάνναβη – καλλιεργητική πρακτική – προϊόντα

–          Ενεργειακά φυτά – βιοκαύσιμα –τάσεις & προοπτικές

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Στην αίθουσα διδασκαλίας
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

§      Χρήση τεχνολογιών πληροφορικής (power point, video)
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας

Εξαμήνου

Διαλέξεις 39
Εργαστηριακές Ασκήσεις 0
Βιβλιογραφική εργασία 15
Αυτοτελής Μελέτη 71
Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας

ανά πιστωτική μονάδα)

 

125

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

 

Η αξιολόγηση των φοιτητών /τριών γίνεται με γραπτές εξετάσεις στην θεωρία του μαθήματος στο τέλος του εξαμήνου.

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
 

Επιλεγμένα Συγγράμματα στο σύστημα Εύδοξος

·         Τασοπούλου-Παπακώστα, Δ. 2008. «Βιομηχανικά Φυτά», Εκδόσεις ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΑΙΔΕΙΑ, Θεσσαλονίκη

 

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 

Εναλλακτικοί τρόποι εξέτασης μαθήματος σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης

 

Τμήμα: Αγροτικής Ανάπτυξης
Μάθημα: Ειδική Γεωργία (Βιομηχανικά Φυτά)
Κωδικός Μαθήματος AGRON0011
Διδάσκων: Χρήστος Δαμαλάς
Τρόπος επικοινωνίας με διδάσκοντα cdamalas@agro.duth.gr
Επόπτες/Επιτηρητές: (1)
Εξάμηνο: 8o
Επίπεδο σπουδών: (2) ΠΠΣ
Τρόποι εξέτασης: (3) Γραπτή εξ’ αποστάσεως εξέταση μέσω e-class
Οδηγίες υλοποίησης εξέτασης: (4) Η εξέταση στο μάθημα θα πραγματοποιηθεί με άσκηση ερωτήσεων σωστό/λάθος στο e-class την Τρίτη 30-06-2020 στις 10:00. Η εξέταση θα είναι ταυτόχρονη για όλους τους φοιτητές.

 

Οι φοιτητές θα πρέπει να συνδεθούν με την σελίδα του μαθήματος στο e-class, να μεταβούν στην ενότητα ασκήσεις και στη συνέχεια στο πεδίο εξετάσεις. Απαραίτητη προϋπόθεση να έχουν κάνει εγγραφή στο μάθημα και να έχουν δηλώσει την πρόθεση συμμετοχής σε εξετάσεις.

 

https://eclass.duth.gr/courses/OPE01243

 

Κάθε φοιτητής θα κληθεί να αναγνωρίσει αν καθεμία απο 20 συνολικά προτάσεις ειναι ΣΩΣΤΗ ή ΛΑΘΟΣ, επιλέγοντας τη μοναδική σωστή απάντηση (από τις δυο συνολικά επιλογές) σε κάθε πρόταση. Η κάθε σωστή επιλογή βαθμολογείται με +5 μονάδες (άριστα το 100) και η κάθε λανθασμένη επιλογη με -2 μονάδες (ΑΡΝΗΤΙΚΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ). Η διάρκεια της εξέτασης θα είναι 20 λεπτά.