1. ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ | ||||
ΤΜΗΜΑ | ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ | ||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Προπτυχιακό | ||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Β0016 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 3ο | ||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΓΕΝΙΚΗ ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ | 5 | 5 | |||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Ειδικού Υποβάθρου | ||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | – | ||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνική | ||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | OXI | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://eclass.duth.gr/courses/OPE01202/ | ||||
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση και η κατανόηση από τους φοιτητές, του φαινομένου της ζωής σε διάφορα βιολογικά συστήματα. Συγκεκριμένα παρέχονται βασικές γνώσεις για τη γνωριμία με τη δομή, λειτουργία, οργάνωση, ρύθμιση και εξέλιξη των βιολογικά ενεργών μακρομορίων καθώς και τον ενδιάμεσο μεταβολισμό αυτών. Απώτερος σκοπός είναι η προετοιμασία των φοιτητών σε γνωστικά αντικείμενα τα οποία άπτονται στενότερα της επιστήμης της Γεωπονίας και τα οποία ακολουθούν στα επόμενα έτη των σπουδών τους.
Συμπερασματικά ως κύρια μαθησιακά αποτελέσματα προκύπτουν τα εξής:
|
Γενικές Ικανότητες |
§ Αυτόνομη εργασία
§ Ομαδική εργασία § Λήψη αποφάσεων § Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών § Προαγωγή της επαγωγικής σκέψης |
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
H διδασκόμενη ύλη περιλαμβάνει τα εξής θέματα:
- Βιολογικός ρόλος των αμινοξέων, πεπτιδίων και πρωτεΐνών.
- Εξειδικευμένος βιολογικός ρόλος των πρωτεϊνών (υποδοχείς – λεκτίνες – αντισώματα).
- Εξειδικευμένος βιολογικός ρόλος των πρωτεϊνών (χρωμοπρωτεΐνες – πρωτεϊνες μεταφοράς οξυγόνου και ηλεκτρονίων).
- Ένζυμα.
- Βιολογικός ρόλος των υδατανθράκων (απλά Σάκχαρα – δισακχαρίτες – ολοζίτες – ετεροπολυσακχαρίτες – ετεροζίτες).
- Δομή και βιολογικός ρόλος λιπιδίων και μεμβρανών – λιπιδική υπεροξείδωση
- Ενεργειακά λιπίδια – δομικά λιπίδια – λιπίδια ειδικού βιολογικού ρόλου – μεμβράνες κυττάρων).
- Δομή και βιολογικός ρόλος των νουκλεϊκών οξέων (νουκλεοτίδια – νουκλεοτιδικές αλυσίδες – δομή DNA και RNA.
- Εισαγωγή στον ενεργειακό μεταβολισμό.
- Οξειδωτική φωσφορυλίωση και φωτοφωσφορυλίωση.
- Μεταβολισμός των υδατανθράκων.
- Μεταβολισμός των λιπιδίων.
- Μεταβολισμός των πρωτεϊνών.
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Στην αίθουσα διδασκαλίας | |
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | § Χρήση τεχνολογιών πληροφορικής (power point, video)
§ Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class |
|
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις | 39 | |
Εργαστηριακές Ασκήσεις | 26 | |
Ομαδικές Εργασίες | 35 | |
Αυτοτελής Μελέτη | 25 | |
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) | 125 | |
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ | Η αξιολόγηση των φοιτητριών /τών πραγματοποιείται ως εξής:
|
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1. « Εισαγωγή στη Βιοχημεία», του Γρηγόρη Διαμαντίδη.
2. « Βιοχημεία », Τόμος Ι των Jeremy M. Berg, John L. Tymoczko, Lubert Stryer. |