ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟΣΠΟΥΔΩΝ |
Προπτυχιακό |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Β0012 |
ΕΞΑΜΗΝΟΣΠΟΥΔΩΝ |
4Ο |
||
ΤΙΤΛΟΣΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Γενετική |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
|
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
Διαλέξεις και Ασκήσεις |
5 |
5 |
|||
ΤΥΠΟΣΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Κορμού Υποχρεωτικό |
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑΜΑΘΗΜΑΤΑ: |
Κανένα |
||||
ΓΛΩΣΣΑΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣERASMUS |
Ναι |
||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ(URL) |
https://eclass.duth.gr/courses/OPE01126/ |
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα κατανοούν: α) τον τρόπο με τον οποίο ελέγχονται και εκφράζονται τα χαρακτηριστικά β) τις αρχές κληρονομικότητας των ποιοτικών χαρακτηριστικών γ) βασικές αρχές της μοριακής γενετικής
|
Γενικές Ικανότητες |
▪ Επίλυση προβλημάτων μεντελικής κληρονομικότητας
▪ Αναζήτηση πληροφοριών σε θέματα κληρονομικότητας και γενικότερα σε θέματα γενετικής τεχνολογίας
▪ Προαγωγή κριτικής σκέψης σε εφαρμοσμένα θέματα γεωπονικού ενδιαφέροντος που άπτονται της γενετικής
|
3.ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Το μάθημα οργανώνεται στις ακόλουθες θεματικές ενότητες: • Δομή (πρωτεΐνες, νουκλεϊκά οξέα, οργάνωση γενετικού υλικού, μίτωση-μείωση).
• Λειτουργία γενετικού υλικού (αντιγραφή DNA, μεταγραφή-μετάφραση γενετικής πληροφορίας)
• Γονιδιακές μεταλλάξεις
• Κληρονομικότητα μιας γονιδιακής θέσης (αλληλόμορφα γονίδια, αλληλεπίδραση αλληλόμορφων, πολλαπλά αλληλόμορφα)
• Γαμετογένεση
• Κληρονομικότητα και αλληλεπίδραση ασύνδετων γονιδιακών θέσεων
• Κληρονομικότητα συνδεδεμένων γονιδιακών θέσεων
• ομόπλευρη-αντίπλευρη σύνδεση, διερεύνηση σύνδεσης,
• χίασμα και ανταλλαγή, προσδιορισμός ποσοστού ανταλλαγής-χαρτογράφηση
• Φυλετικά χρωμοσώματα και γονίδια που σχετίζονται με το φύλο.
• Πολυπλοειδία (αυτοπολυπλοειδή, αλλοπολυπλοειδή, ανευπλοειδή).
• Μεταβολές χρωμοσωμάτων (ελλείμματα, διπλασιασμοί, αναστροφές, μετατοπίσεις).
• Στοιχεία Μοριακής Γενετικής (απομόνωση και χειρισμός νουκλεϊκών οξέων, τεχνολογία ανασυνδυασμένου DNA, γενετική τροποποίηση φυτών.
|
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Σε αίθουσα διδασκαλίας θεωρητικές παρουσιάσεις και φροντιστηριακές ασκήσεις |
|
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Χρήση τεχνολογιών πληροφορικής (power point) |
|
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
Δραστηριότητα |
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
|
Διαλέξεις |
39 |
|
Εργαστηριακές Ασκήσεις |
26 |
|
Αυτοτελής Μελέτη |
60 |
|
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) |
125 |
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
|
Η αξιολόγηση των φοιτητών /τριών πραγματοποιείται με γραπτές και προφορικές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου. |