Ο/Η φοιτητής/τρια μπορεί να επιλέξει ένα από τα μαθήματα της παρακάτω λίστας επιλεγόμενων μαθημάτων:
Επιλογή Α
Ο/Η φοιτητής/τρια μπορεί να επιλέξει ένα από τα μαθήματα της παρακάτω λίστας επιλεγόμενων μαθημάτων:
Βιοχημεία Τροφίμων
4
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ | ||||
ΤΜΗΜΑ | ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ | ||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Προπτυχιακό | ||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | FOOD0006 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 7 ο | ||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
|
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
|
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
Διαλέξεις και Εργαστηριακές Ασκήσεις | 5 | 5 | |||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Κατεύθυνσης | ||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | – | ||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και
ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική | ||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ
ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΝΑΙ (στην Αγγλική) | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ
ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
https://eclass.duth.gr/courses/OPE01158/ | ||||
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, τα μαθησιακά αποτελέσματα περιλαμβάνουν:
· Την εμπέδωση από τους φοιτητές των βασικών αρχών που διέπουν την επιστήμη της Βιοχημείας Τροφίμων · Την κατανόηση από τους φοιτητές των σημαντικών μεταβολικών μηχανισμών και μονοπατιών από τα οποία παράγονται σημαντικές ενώσεις-μεταβολίτες με θετική ή αρνητική επίδραση στα διάφορα ζωικά ή φυτικά τρόφιμα. · Την απόκτηση γνώσεων από τους φοιτητές σε θέματα διατροφής του ανθρώπου, καθώς και γνώσεις σε θέματα τοξικολογίας τροφίμων |
Γενικές Ικανότητες |
§ Αυτόνομη Εργασία
§ Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών § Προαγωγή της επαγωγικής σκέψης |
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
1. Εισαγωγή
2. Βιοχημικές μεταβολές σε μη κατεργασμένα τρόφιμα: κρέας. (Μέρος Α). 3. Βιοχημικές μεταβολές σε μη κατεργασμένα τρόφιμα: κρέας. (Μέρος Β). 4. Βιοχημικές μεταβολές σε μη κατεργασμένα τρόφιμα: ψάρι. 5. Βιοχημικές μεταβολές σε μη κατεργασμένα τρόφιμα: φρούτα και λαχανικά. (Μέρος Α). 6. Βιοχημικές μεταβολές σε μη κατεργασμένα τρόφιμα: φρούτα και λαχανικά, (Μέρος Β). 7. Βιοχημικές μεταβολές σε μη κατεργασμένα τρόφιμα: δημητριακά. 8. Βιοχημικές μεταβολές σε μη κατεργασμένα τρόφιμα: γάλα. (Μέρος Α). 9. Βιοχημικές μεταβολές σε μη κατεργασμένα τρόφιμα: γάλα. (Μέρος Β). 10. Βιοχημικές μεταβολές σε κατεργασμένα τρόφιμα: Παρασκευή μπύρας. 11. Βιοχημικές μεταβολές σε κατεργασμένα τρόφιμα: Παρασκευή άρτου. 12. Βιοχημεία αλλοίωσης τροφίμων: 13. Ενζυμική αμαύρωση τροφίμων. |
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Στην αίθουσα διδασκαλίας | |
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
§ Χρήση τεχνολογιών πληροφορικής (power point, video)
§ Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class |
|
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας
Εξαμήνου |
Διαλέξεις | 39 | |
Εργαστηριακές Ασκήσεις | 26 | |
Ατομικές εργασίες | 15 | |
Αυτοτελής Μελέτη | 45 | |
Σύνολο Μαθήματος
(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) |
125 |
|
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
|
Ι. Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει:
– Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής – Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας ΙΙ. Εργαστηριακές αναφορές
|
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
§ ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΣΤΡΟΓΙΑΝΝΑΚΗ. 2003. ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ. ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΖΗΤΗ. |
Μοριακές Αλληλεπιδράσεις Φυτών και Μικροοργανισμών
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟΣΠΟΥΔΩΝ |
Προπτυχιακό |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
AGRON1022 |
ΕΞΑΜΗΝΟΣΠΟΥΔΩΝ |
6Ο/8Ο |
||
ΤΙΤΛΟΣΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Μοριακές Αλληλεπιδράσεις Φυτών Μικροοργανισμών |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
Διαλέξεις και Ασκήσεις |
5 |
5 |
|||
ΤΥΠΟΣΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Κατεύθυνσης Επιλογής |
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑΜΑΘΗΜΑΤΑ: |
Κανένα |
||||
ΓΛΩΣΣΑΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣERASMUS |
Ναι |
||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ(URL) |
https://eclass.duth.gr/courses/OPE01210/ |
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση να αναφέρουν τους μηχανισμούς άμυνας των φυτών ενάντια στα παθογόνα, αλλά και τους μηχανισμούς που τα παθογόνα χρησιμοποιούν για προκαλούν μολύνσεις σε γενετικό και μοριακό επίπεδο. Επιπλέον, θα έχουν την ικανότητα να παρακολουθήσουν την εξέλιξη της έρευνας σε αυτούς τους τομείς, καθώς και να κατανοήσουν στρατηγικές παραγωγής βελτιωμένων φυτών με αντοχή σε παθογόνα με την αξιοποίηση μορίων που προέρχονται από τη μελέτη της αλληλεπίδρασης μεταξύ ξενιστή και παθογόνου.
|
Γενικές Ικανότητες |
▪ Αυτόνομη Εργασία
▪ Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και τωναπαραίτητων τεχνολογιών
▪ Προαγωγή της επαγωγικής σκέψης
|
3.ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Το μάθημα είναι οργανωμένο στις παρακάτω θεματικές ενότητες: • Εισαγωγή– Η έννοια της ασθένειας: παρασιτισμός-συμβίωση, Μηχανισμοί παθητικής αντοχής και ενεργητικής άμυνας των φυτών σε μικροοργανισμούς, Μοριακή αλληλεπίδραση φυτών με μικροοργανισμούς.
• Μηχανισμοί άμυνας του φυτού– Μοριακή βάση της αντίδρασης του φυτού στην εισβολή από μικροοργανισμούς, Αναγνώριση γονιδίων που εμπλέκονται στην απάντηση αντίδρασης των φυτών εναντίων παθογόνων, Γενετική βάση της αντοχής των φυτών σε παθογόνα
• Μεταβίβαση μηνυμάτων και διαδικασία αναγνώρισης στα συστήματα ξενιστής – παθογόνο- Συστήματα μοντέλα για τη μελέτη των μοριακών αλληλεπιδράσεων ξενιστών-παθογόνων
• Τοπική και διασυστηματική αντοχή- Μηχανισμοί του φυτού που εμπλέκονται στην αντοχή και την ευαισθησία στα παθογόνα, Μοριακοί μηχανισμοί επίκτητης διασυστηματικής αντοχής (σαλικυλικό οξύ, ιασμονικό οξύ και αιθυλένιο ως επαγωγείς της άμυνας του φυτού)
• Αλληλεπιδράσεις μεταξύ φυτών και ιών- Ιολογικοί παράγοντες, πρωτεΐνες και microRNAsπου εμπλέκονται στους μηχανισμούς παθογένεσης των φυτικών ιών
• Μηχανισμοί μόλυνσης των βακτηρίων- Βακτηριακοί παράγοντες μόλυνσης, Μηχανισμοί βακτηριακής μόλυνσης και παθογένεσης, Βακτηριακοί τελεστές και μηχανισμοί εκκρίσεως τους, Γενετική της εξειδίκευσης ως προς τον ξενιστή
• Μηχανισμοί μόλυνσης στα παθοσυστήματα φυτό-μύκητας- Μοριακή μεταβίβαση σημάτων στις αλληλεπιδράσεις μεταξύ παθογόνων μυκήτων και φυτών, Μηχανισμοί μυκητολογικής μόλυνσης και παθογένεσης, Γενετική ανάλυση της αλληλεπίδρασης στο παθοσύστημα μεταξύ του φυτού Arabidopsis thaliana και του ωομύκητα Peronosporaparasitica
• Μοριακή μεταβίβαση σημάτων σε αλληλεπιδράσεις φυτών με ωφέλιμους μικροοργανισμούς- Συμβίωση και άμυνα: δύο πλευρές του ίδιου νομίσματος, Αλληλεπιδράσεις στη συμβίωση με αζωτοδεσμευτικά βακτήρια των ψυχανθών, Αλληλεπιδράσεις στη συμβίωση με μυκόρριζες, Η χρήση ωφέλιμων μικροοργανισμών στην αειφορική γεωργία
|
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Σε αίθουσα διδασκαλίας θεωρητικές παρουσιάσεις και ασκήσεις (Μελέτες περιπτώσεων) |
|
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Χρήση τεχνολογιών πληροφορικής (power point) |
|
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
Δραστηριότητα |
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
|
Διαλέξεις |
39 |
|
Εργαστηριακές Ασκήσεις |
26 |
|
Ομαδικές Εργασίες |
35 |
|
Αυτοτελής Μελέτη |
25 |
|
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) |
125 |
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
|
Η αξιολόγηση των φοιτητών /τριών πραγματοποιείται με γραπτές εξετάσεις και με παρουσίαση εργασίας στο τέλος του εξαμήνου. |
1. Άγριος Γ., «Φυτοπαθολογία» 2. Watson James, κ.α., «Ανασυνδυασμένο DNA»
|
Αρχές και Μέθοδοι Επεξεργασίας Τροφίμων
1. ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ | ||||
ΤΜΗΜΑ | ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ | ||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Προπτυχιακό | ||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | FOOD0008 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 7 ο | ||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΑΡΧΕΣ & ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ | 5 | 5 | |||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Κατεύθυνσης | ||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | – | ||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνική | ||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | ΝΑΙ (στην Αγγλική) | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://eclass.duth.gr/courses/OPE01113/ | ||||
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση:
(α) Να κατανοήσει τους λόγους που οδήγησαν και οδηγούν στην επεξεργασία των τροφίμων είτε σαν μέθοδοι συντήρησης είτε σαν μέθοδοι παρασκευής προϊόντων με υψηλή προστιθέμενη αξία. (β) Να γνωρίσουν οι φοιτητές και οι φοιτήτριες τους κυριότερους τρόπους επεξεργασίας των τροφίμων. (γ) Εξοικείωση με τις βασικές ορολογίες και τον ανάλογο μηχανολογικό εξοπλισμό. |
Γενικές Ικανότητες |
§ Αυτόνομη Εργασία
§ Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών § Προαγωγή της επαγωγικής σκέψης |
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Στην αίθουσα διδασκαλίας | |
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | § Χρήση τεχνολογιών πληροφορικής (power point, video)
§ Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class |
|
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις | 39 | |
Εργαστηριακές Ασκήσεις | 26 | |
Ατομικές εργασίες | 15 | |
Αυτοτελής Μελέτη | 45 | |
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) | 125 | |
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ | Ι. Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει:
– Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής – Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Επεξεργασία και συντήρηση τροφίμων. Μπλούκας Ιωάννης. Εκδότης: ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΤΑΜΟΥΛΗ ΑΕ |
Ανάλυση Τροφίμων
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ | ||||
ΤΜΗΜΑ | ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ | ||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Προπτυχιακό | ||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | FOOD1006 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 7ο | ||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
|
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
Διαλέξεις και Εργαστηριακές Ασκήσεις | 5 | 5 | |||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Κατεύθυνσης | ||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | – | ||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και
ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική | ||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ
ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
OXI | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ
ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
https://eclass.duth.gr/courses/OPE01201/ | ||||
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, τα μαθησιακά αποτελέσματα περιλαμβάνουν:
· Την κατανόηση από τους φοιτητές εξαιρετικά σημαντικών μεθόδων που χρησιμοποιούνται για την απόκτηση πολύτιμων πληροφοριών σε ότι αφορά τη συλλογή ποιοτικών και ποσοτικών πληροφοριών σχετικών με τη δομή και τη σύσταση της ύλης τροφίμων. · Την σωστή επιλογή και η αποδοτική χρήση των μοντέρνων αναλυτικών οργάνων. · Την εκπαίδευση και εξοικείωση των φοιτητών στις αρχές φασματοσκοπικών, ηλεκτροχημικών και χρωματογραφικών μεθόδων ανάλυσης · Την ενημέρωση-γνώση από τους φοιτητές των διαθέσιμων σήμερα οργάνων καθώς και τις δυνατότητες και αδυναμίες τους. |
Γενικές Ικανότητες |
§ Αυτόνομη εργασία
§ Ομαδική εργασία § Λήψη αποφάσεων § Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών § Προαγωγή της επαγωγικής σκέψης |
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
· Εισαγωγή στην Ανάλυση Τροφίμων
· Προσδιορισμός Υγρασίας Τροφίμου (Μέρος Ι) · Προσδιορισμός Υγρασίας Τροφίμου (Μέρος ΙΙ) · Προσδιορισμός περιεκτικότητας Άλατος Τροφίμου · Προσδιορισμός Τέφρας Τροφίμου · Προσδιορισμός Οξύτητας Τροφίμου · Προσδιορισμός Πρωτεϊνών Τροφίμου (Μέρος Ι) · Προσδιορισμός Πρωτεϊνών Τροφίμου (Μέρος ΙΙ) · Προσδιορισμός Λίπους Τροφίμων · Προσδιορισμός Βιταμινών στα Τρόφιμα · Προσδιορισμός Πρόσθετων Τροφίμων · Προσδιορισμός Υδατανθράκων · Προσδιορισμός Οργανοληπτικών Χαρακτηριστικών Τροφίμων |
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Στην αίθουσα διδασκαλίας, Τηλεδιάσκεψη | |
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
§ Χρήση τεχνολογιών πληροφορικής (power point, video)
§ Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class |
|
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας
Εξαμήνου |
Διαλέξεις | 39 | |
Εργαστηριακές Ασκήσεις | 26 | |
Ομαδικές Εργασίες | 35 | |
Αυτοτελής Μελέτη | 25 | |
Σύνολο Μαθήματος
(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) |
125 |
|
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
|
Η αξιολόγηση των φοιτητών /τριών πραγματοποιείται ως εξής:
· στην θεωρία του μαθήματος με γραπτή πρόοδο στην έβδομη εβδομάδα του εξαμήνου και με γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου · στο εργαστήριο με την παράδοση εργαστηριακού ημερολογίου για το σύνολο των ασκήσεων, αξιολόγηση πειραματικών ικανοτήτων με ανάλυση ¨άγνωστων δειγμάτων¨ , προφορική αξιολόγηση εντός του εργαστηρίου και τέλος γραπτή πρόοδο στο τέλος του εξαμήνου. |
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Ανάλυση Τροφίμων. ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΑΔΟΥ-ΑΛΗΧΑΝΙΔΟΥ. Εκδόσεις Γαρταγάνης.1996 |