- Course outline
SCHOOL | AGRICULTURAL AND FORESTRY SCIENCES | ||||
DEPARTMENT | AGRICULTURAL DEVELOPMENT | ||||
STUDY LEVEL | Undergraduate | ||||
COURSE CODE | Semester | 3 | |||
COURSE TITLE | SOIL SCIENCE | ||||
INDEPENDENT TEACHING ACTIVITIES
|
TEACHING HOURS PER WEEK | ECTS | |||
Lectures : 3 hours of lecturing and 2 hours of lab work | 5 | 5 | |||
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4. | |||||
COURSE TYPE | Core studies | ||||
PREREQUISITE COURSE(S): | No | ||||
LANGUAGE (TEACHING AND EXAMS) | Greek or English for students under the ERASMUS project | ||||
THE COURSE IS OFFERED TO ERASMUS STUDENTS | Yes | ||||
COURSE WEBSITE (URL) | https://eclass.duth.gr/courses/OPE01218/ | ||||
2.TEACHING OUTCOMES
Teaching outcomes |
· |
With the completion of the soil science course studies the students will be able of the following: – Understanding of the soil function – They are will be able to recognize groups of rooks and minerals – Understanding the importance of soil and soil formation – They will be able to briefly describe the soil conditions, and soil profile. – Understanding and the ability to describe soil physical and chemical properties – Describe the biological soil functions – Description of the quality and quantity of the soil organic matter, – Understanding of the nutrient element’s distribution. – Nutrient element uptake and dynamics – Soil Taxonomy.
|
General capabilities |
|
- COURSE CONTENT
Introduction to Soil science. Rocks and Minerals Soil formation dynamics Soil formation prosses Physical properties Soil colloids , Cation exchange capacity Soil water Chemical properties Soil organic matter Soil Nutrient Elements and their availability Soil biota Soil Nutrient uptake Soil taxonomy
|
- TEACHING AND LEARINING ASSESSMENT METHODS
DELIVERING METHOD. | In classroom | ||||||||||||||||||||||
IT USE | § Power point, videos
e-class |
||||||||||||||||||||||
TEACHING ORGANIZATION
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS |
|
||||||||||||||||||||||
STUDENT ASSESSMENT
|
Written exams at the end of the semester.
Lab examinations upon the laboratory exercises
|
- PROPOSED LITERATURE
-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία :
-Συναφή επιστημονικά περιοδικά: 1.Το έδαφος : Γέννεση – Ιδιότητες – Ταξινόμηση Δ. Αλιφραγκής Εκδόσεις Αιβαζη ISBN:978-960-86090-6-8 (2008).
|